Design Academy Eindhoven


Terug naar vorige pagina

Nick Beens

Nick Beens Studio ontwerpt speelse, sfeervolle en kleurrijke ex/interieur ontwerpen die inspelen op de niche-markt rondom verscheidene materiaal bedrijven, suppliers en afnemers. Door het ontwikkelen van sterke visuele content en de inzet hiervan op verschillende sociale on/offline platvormen met het doel om afname van deelnemende partijen te vergroten en eerste mogelijkheid tot productie aan te kunnen bieden.

contact@nickbeens.com
nickbeens.com

Material minded Design

Material minded Design Starting a design process by first examine material. The aim for Nick Beens Studio is to provide open-minded design solutions for material companies in a technical environment. Helping them to present their specialized techniques with an inspirational tone of voice and the need to explore new niches.


Posts

Material minded Design

4-10-2018

During the accelerator ‘design to market’ 304 NOMAD nightlight was designed by Nick Beens Studio serving as an example for the metal and powder coating industries to show new applications in design.

Material minded Design
The aim for Nick Beens Studio is to provide open-minded design solutions for material companies in a technical environment. Helping them to feel proud in their specialized techniques with an inspirational tone of voice and the need to explore new niches, resulting into more possible design applications. Reaching for future niche markets will have the focus where Nick Beens Studio applies his design approach to promote and present new material applications. This will be done by using prototypes to generate content to be published on-and-offline or provide stand design for the specific material company.

 

304 NOMADIC

17-01-2018

304 NOMADIC - Bring the outdoor ambience indoor. Creating a powerfull design, to gain more audience by creating content for on/offline purposes.

Nick Beens Studio ontwerpt speelse, sfeervolle en kleurrijke ex/interieur ontwerpen die inspelen op de niche-markt rondom verscheidene materiaal bedrijven, suppliers en afnemers. 

Door het ontwikkelen van sterke visuele content en de inzet hiervan op verschillende sociale on/offline platvormen met het doel om afname en zichtbaarheid van deelnemende partijen te vergroten en eerste mogelijkheid tot productie aan te kunnen bieden.

Voorbeeld project 304 NOMAD past dit model toe, om in samenwerking met de coating industrie hun zichtbaarheid te vergroten om nieuwe klandizie en afname te creëren.