Ontwerper Jorim Theuns over Design to Market: 'Ik zie de voor- en nadelen van hoe ik in elkaar zit'
Dembrane, de app die Design to Market-ontwerper Jorim Theuns afgelopen jaar in de markt zette, is populair. Met de medeoprichters van het merk bedacht Jorim in 2023 het concept voor Dembrane: een app die gesprekken opneemt en begrijpt en met AI een analyse daarvan maakt. Handig voor vergaderingen en het verzamelen van meningen op grote schaal, vertelt Jorim.
De ontwikkeling van Dembrane gaat gelijk op met het traject dat hij volgt bij Design to Market. “Ik begon net met de app toen ik me aanmeldde voor Design to Market. Al snel kwam het in een stroomversnelling met Dembrane en nu werk ik er zo’n vijftig uur per week aan. We draaien winst en hebben vijf mensen in dienst, dus dat is heel tof. Maar daardoor komt Design to Market wel wat meer op de achtergrond. Ik hoop de komende maanden daar meer de focus op te leggen weer”, vertelt hij.
“Voor mij is Design to Market vooral heel relevant voor het netwerken. Ook de workshops en trainingen die we krijgen, zijn leerzaam. Zo heb ik me opgegeven voor de training in interviewen en uit de sessie haal ik vaak ook wel goede lessen. Ik zie de voor- en nadelen van hoe ik in elkaar zit. Dat leerde ik bij de sessie van Brenda. Ik ben van nature goed in leiding geven, maar de andere kant daarvan is dat mensen dan soms minder ruimte krijgen. Het is goed om me daar bewust van te zijn.”
“Design to Market is heel belangrijk voor ontwerpers die op het puntje staan om iets groots te gaan doen. In die tussenfase zit veel interessants. Daar neem ik veel uit mee. Ik stond met Dembrane ook op het punt om te groeien en dat is nu dus helemaal de goede kant opgegaan. We hebben met diverse merken en bedrijven gesprekken om de app in te zetten, bijvoorbeeld bij studieverenigingen en hun ledenvergaderingen en bij bouwbedrijven die inspraakavonden in de buurt organiseren. Dat kan juist ook heel goed anoniem, daar is Dembrane heel geschikt voor. Het gaat om de meningen en de ideeën die eruit komen. We hebben een goed product en dat zetten we in de markt.”