Drie nieuwe ontwerpers bij Design to Market

Design to Market heeft er sinds juli drie nieuwe ontwerpers bij. Rebekka Strenk, Jorim Theuns en Iris Bekkers zijn de nieuwste aanwinsten die zich het komende anderhalf jaar onderdompelen in de wereld van Design to Market. We stellen ze graag even aan je voor.

Rebekka Strenk is onderzoeker en concept designer binnen het sociale domein en op het gebied van healthcare. Haar studio Future Life Forms onderzoekt maatschappelijke thematiek op een antropologische wijze. Daarbij staan de behoeftes van de doelgroep centraal en betrekt ze die altijd in alle stappen van het ontwerp.

In 2017 studeerde Rebekka af met een toen futuristisch concept ter vervanging van een couveuse: een kunstmatige baarmoeder. Tijdens haar onderzoek bij het Erasmus MC in Rotterdam op de Neonataal Intensive Care-afdeling vond ze haar roeping als ontwerper.

“Binnen het healthcare-domein kan ik echt verschil maken met mijn oplossingsgerichte en empathische concepten. Mijn ambitie is om binnen het komende jaar projecten op gemeentelijk, provinciaal en overheidsniveau te starten om complexe maatschappelijke vraagstukken aan te pakken”, vertelt ze.


Jorim Theuns is designer en programmeur en woont sinds vier jaar in Eindhoven. Hij reisde de hele wereld over en is net een eigen startup begonnen met een partner. Met Dembrane zorgen ze ervoor dat groepsgesprekken heel eenvoudig met AI opgenomen, geanalyseerd en teruggekoppeld worden. Hij heeft veel ervaring in het maken van web-based prototypes en leert graag de nieuwste technieken toepassen om zo klantproblemen op te lossen. 

“Ik ben drie jaar geleden afgestudeerd in information design en merk in mijn werk dat het steeds technischer wordt. Hoewel dat fantastisch is, merk ik ook dat ik meer behoefte heb aan een community om me heen die de waarde van keigoed UX en grafisch ontwerp herkent en promoot. Daarom ben ik bij Design to Market aangesloten.”


Iris Bekkers is ontwerper en een van de oprichters van de start-up Babel. Ze heeft kennis en ervaring op het gebied van materiaalonderzoek, natuur-geïnspireerde ontwerpmethoden, regeneratief ontwerp, parametrisch ontwerp en digitale fabricatie. Haar ontwerpmethode is exploratief, materiaalgedreven en integreert kennis uit verschillende vakgebieden. Samenwerkingen met disciplines zoals biologie, filosofie en datascience zijn een belangrijk aspect in haar manier van werken.

"Babel ontwikkelt klimaatadaptieve en ecosysteeminclusieve designoplossingen als antwoord op de uitdagingen van klimaatverandering en biodiversiteitsverlies. Dit doen zij met behulp van (ecologische) data, materiaal- en productieonderzoek, en door gebruik te maken van natuurinclusieve ontwerpmethoden. De missie van Babel is bij te dragen aan een wereld waarin we meer onderdeel zijn van en beter samenwerken met de natuur om ons heen."

"Het opzetten van een goed bedrijf, waarin onze gezamenlijke visie, het businessplan, zakelijke contacten en het fysieke product samen een consistent verhaal vormen, is een mooie uitdaging. Ook vind ik het belangrijk om, naast alle dagelijkse werkzaamheden, mijn eigen expertise en visie verder te ontwikkelen. Hier kan Design to Market mij in ondersteunen, zodat ik me steeds verder kan ontwikkelen als ontwerper en ondernemer!"