Jana Flohr van House of Thol wint ondernemerspitch
Wie heeft het beste innovatieve businessidee en wint de Onderenmerspitches 2021?
Afgelopen 10 december won Design to Market deelnemer Jana Flohr met haar bedrijf de 'Finale Ondernemerspitches Rijk van Nijmegen 2021' voor de verkiezing van het gaafste innovatieve businessidee uit de regio. Vijftien ondernemers die uit de voorselectie overbleven, pitchten live voor een professionele jury met experts uit het mkb, onderwijs en overheid.
House of Thol werd met zijn terracottaschalen in de Poma/Olera serie door de jury unaniem aangewezen als de winnaar van de Ondernemerspitches 2021. Juryvoorzitter Monique Esselbrugge, wethouder Economische Zaken gemeente Nijmegen, zegt over House of Thol: “De Poma/Olera producten zijn een oplossing voor een herkenbaar probleem. Ik kan me helemaal verbeelden hoe dit nu in mijn eigen huiskamer op tafel aan de gang is. Daar is nu een oplossing voor. Het mooie is de wetenschappelijke onderbouwing en dat die kennis door de ondernemer ook gedeeld wordt.’
Jana ontving een geldbedrag van 3000 euro en ondersteuning bij de verder uitrol van de innovatie.
House of Thol wil de komende tijd hun productlijn verder uitbreiden met nog meer producten die helpen voedselverspilling tegen te gaan. Daarnaast zijn de ontwerpers Thomas Linssen en Jana Flohr een boek aan het schrijven over de wetenschap achter hun product. Door hun kennis te delen willen ze voedselverspilling nog verder tegengaan. Jana: “Als we er door het delen van onze kennis voor kunnen zorgen dat Nijmegenaren iedere maand een banaan en paprika minder weggooien (samen zo’n 500 gram), dan scheelt dat op jaarbasis over de hele stad meer dan 1 miljoen kilo afvalverspilling.”