Upprinting Food bij de Karpendonkse Hoeve

13-06-2019

In Mei hebben we Upprinting Food twee weken getest bij de Karpendonkse Hoeve, een Michelin restaurant in Eindhoven.

Klik hier voor het artikel bij Omroep Brabant

Door Elzelinde van Doleweerd en Vita Broeken

In Mei hebben we Upprinting Food twee weken getest bij de Karpendonkse Hoeve, een Michelin restaurant in Eindhoven. Een toplocatie om een duurzame 3D-print ervaring te creƫren uit oud brood, groenten en fruit. Samen met de eigenaresse Ingrid van Eeghem en chef Rob van der Veeken hebben we dit waargemaakt.

We hebben een training gegeven aan het personeel over het gebruik van de 3D-printer, waar ze zelf steeds enthousiaster over werden. Daarbij hebben we ontwerpen gemaakt naar de wensen van Ingrid en Rob, zodat ze goed bij de gerechten voor de gasten passen. En de chefs hebben onze receptuur vanuit reststromen gebruikt en zo hun voedselverspilling kunnen verminderen.

Het was een succesvolle test, en de video en het artikel van Omroep Brabant zijn bovenaan gelinkt!



Over de auteur

Vita Broeken

Ik ben Vita, en ik ben ondernemer op het gebied van duurzaamheid en voedsel. Samen met Elzelinde ben ik de founder van het bedrijf Upprinting Food, waarbij we 3D-printen vanuit reststromen. Zo kunnen we voedselverspilling omzetten in aantrekkelijk en lekkere voedselproducten voor restaurants. Ik heb een enorme passie voor duurzaamheid en voeding, hierover kan ik dan ook uren praten. Daarnaast organiseer ik techniek workshops voor kinderen. En, ik ben deksman, dus als je gaat varen ga ik graag mee!

vita@upprintingfood.com
https://upprintingfood.com/

Upprinting Food

Door Vita Broeken
Industrial Design
Met Upprinting Food 3D printen wij eten, hierbij zijn we uniek door het gebruik van reststromen om mee te printen. Op deze manier creëren we waarde voor voedsel dat anders zou worden weggegooid. Door het voedsel te 3D printen, ziet het er weer aantrekkelijk uit, en willen mensen het wel weer graag eten. En het smaakt natuurlijk ook lekker. Met Upprinting Food richten we ons vooral op het hogere segment restaurants.